Uw mok niet afwassen: goed voor de bedrukking én de gezondheid

Drinkgerei is een veelgebruikt promotiemateriaal en dat is best logisch. Bij mokken bedrukken valt het logo op de mok uitstekend op, mede doordat het drukoppervlak vaak groot is en een mok een veelgebruikt product is. Op het werk en thuis wordt zoveel koffie gedronken, dat de gemiddelde Nederlander per dag 4 koppen koffie aan koffie naar binnen slurpt. Dat is 260 liter per jaar. Er zijn dan ook zoveel soorten en maten aan mokken. Een bedrukte mok is soms vaatwasbestendig, en soms ook niet. Maar dat maakt eigenlijk helemaal niet uit. Maak de mok gewoon niét schoon, dat is ook nog eens gezonder!

Gebruikte mokken zijn hygiënischer

Geneeskundeprofessor Jeffrey Starke stelt dat uit een gebruikte mok drinken vaak hygiënischer is dan uit een schoongemaakte mok. Hiermee doelt hij voornamelijk op het kantoorleven, waar mokken nog wel eens met de hand worden afgewassen en waar sponsjes en doekjes vaak een zevende hemel zijn voor bacteriën. Starke benadrukt hierbij wel dat wie een mok heeft gedeeld met een ander of suiker en melk in de koffie heeft gehad, de beker beter wel even kan afwassen. Niet met het sponsje of de afwasborstel, die met tientallen voedselresten in aanraking is geweest. Maar gewoon met warm water, afwasmiddel en je eigen vingers.

De mokkendiscussie

Over mokken gesproken. Wie kent de internetdiscussies van #thedress en ‘Yanny en Laurel’ nog? Ze gingen over een jurk met een controversiële kleur en een tekstfragment waar de één ‘Yanny’ uit haalde en de ander ‘Laurel’. Er is weer stof tot discussiëren, namelijk deze mok, die zowel vierkant als rond is. Deze beker wordt voor de spiegel gezet en het lijkt of hij in de spiegel een ander uiterlijk heeft. Ook wanneer de mok wordt omgedraaid, lijkt hij van vorm te veranderen. Hoe kan dat? En wat is het nu, rond of vierkant? Of misschien wel vierkant met ronde randjes?  Stel je eens voor dat dit jouw viral actie was. En jij niet bedacht had dat relatiegeschenken bedrukken ook een optie was geweest.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*